Március - Endometriózis hónapja

Frissítve: febr. 29.

Minden év márciusában az endometriózis betegségében szenvedő nőkre hívják fel a figyelmet, valamint arra, hogy panasz esetén érdemes mindenképp szakemberhez fordulni, mert a betegség komoly kockázattal és fájdalommal, akár meddőséggel is járhat.

Az endometriózis a méh üregén kívül található méhnyálkahártyához hasonló szövet, amely leggyakrabban a kismedencében, a méhüregben és a petefészekben jelenik meg és szaporodik el. Az endometriózis szövetek terjedése során fájdalmas menstruációt és egyéb fájdalmas tüneteket, valamint akár meddőséget okozhat.

Bár a Nők esetében a menstruáció egy teljesen természetes folyamat, azonban egyre több nőt érint az erős fájdalommal járó havi vérzés, amelyet fontos leszögezni, hogy nem egy normális folyamat és ebben az esetben javasolt minél hamarabb nőgyógyászhoz fordulni és kezeltetni.

Habár az endometriózis kialakulása ismeretlen és tünetei sokszínűek, azonban leggyakrabban előforduló tünetei között az alábbiak állhatnak:

• fájdalmas menstruáció

• fájdalmas szexuális együttlét

• gyakori vizelési inger

• fáradékonyság

• menzesz alatti fájdalmas bélmozgások

• deréktáji fájdalom

• hasmenés vagy székrekedés

A különböző tünetek, vagy akár tünetmentesség miatt sajnos jelenleg nincs olyan gyógymód, amely minden endometriózisban szenvedő páciens számára megoldás lehet, azonban minél korábban kerül a betegség felismerésre, annál nagyobb hatékonysággal történhet a személyre szabott kezelés (endoszkópos sebészeti beavatkozás, hormonkezelés, teherbeesés).

Amennyiben a korábban felsorolt panaszok között Önnél valamelyik fennáll, foglaljon időpontot endometriózis vizsgálatra. (Új Páciensként, kérem, hogy az "Endometriózis - első megjelenés" nevű vizsgálatomra foglaljon időpontot)

117 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések